پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 10 خرداد 1393

مراسم یادبود زنده یاد قاسم پرنیان در مکه مکرمه برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد قاسم پرنیان خوی به همت دفتر نمایندگی سازمان در عربستان و با حضور مسئولان ستادهای عمره و بعثه مقام معظم رهبری در هتل دارهادی مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به عربستان، درحاشیه این مراسم که در شبانگاه جمعه نهم خرداد در هتل «دارالهادی"مکه مکرمه برگزار شد،کلیه عوامل خدمتگزار هتلهای عمره مستقر در مکه مکرمه و مدیران ارشد ستادی و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند.

مهندس اوحدی ضمن شرکت در این مراسم و یادآوری روحیه مردم داری و خدمت صادقانه مرحوم پرنیان گفت: زنده یاد پرنیان از خادمینی بود که عمر بابرکت خود را مصروف خدمت رسانی به میهمانان خدا کرد. او از جانبازان و آزادگان سرافراز میهن اسلامی بود و در این مسیر از هیچ کوششی در مسیر خدمتگزاری به ضیوف الرحمن دریغ نکرد.

وی پرنیان را در راه خدمتگزاری دارای حضوری مؤثر توصیف کرد و افزود: ایشان مصداق السابقون السابقون بود و بعد از سالهای اسارت با پیشه کردن راه ایثار، مخلصانه قدم در راه خدمت به حجاج و زائران نهاد و  زندگی در بستر شهادت را سرلوحه حیات خود نمود، میوه ای از درخت ایثار و شهادت بود که به دیدار حق شتافت تا عند ربهم یرزقون باشد. ایشان حتی آخرین لحظه عمر خود از مدینه منوره سؤال می کرد و این عبرتی است برای ما .

اوحدی در بخش پایانی سخنانش این ضایعه بزرگ را به بازماندگان و کلیه خدمتگزاران عرصه حج و زیارت تسلیت گفت و ادامه داد:  آن مرحوم بسیار فرهیخته و خدمتگزار بود و من افتخارم می کنم که در کنار او حضور داشتم.

در بخش دیگری از این مراسم، رمضان پور از مداحان برجسته بعثه مقام معظم رهبری به مرثیه سرایی پرداخت و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل از خداوند متعال خواستار شد.




روتیتر